2010. február 1., hétfő

A mai kaland

Mint arról tegnap írtam,kissé tartottam a mai utamtól,mivel a hóeltakaritás hazánkban eléggé vontatottan halad és a szél is nehezíti a munkát. Szóval a reggeli ház körüli hótakarítás után indulhattam.A 37-es főút kissé hó bordás volt,majd arra lettem figyelmes,hogy először az első majd a második tűzoltóautó jön mögöttem,
később utolért a szirénázó mentőautó is. Nemsokára beértem a balesett helyszínét is. A balesetről olvashattok itt és video itt .
Képek a balesettről:

Sajnos már megértem néhány balesetet,így nyugodtan vártam a baleseti helyszinelés végét, de egy bő 40-50 perc után a rendőrök elkezdték visszafelé fordítani az autósokat ,mivel a halálos balesetet miatt gondolom alaposabban helyszínelnek. Szerintük még 2 órára van szükségük. Így aki akart mehetett az alsóbbrendű úton ( Harangod -Gesztely)-én hiába mondtam nekik,hogy szerintem amit ők ajánlanak az még járhatatlan. Ők beszóltak a KPM-hez,hogy küldjenek azért egy hótolót (ja ők sem voltak biztosak benne). Ezért inkább Tiszalúc irányába indultam (gondoltam,hogy ezt legalább takarították).Hát ez a kép fogadott bennünket:

Amint látható itt elég magas hóátfúvás volt:
Sajnos az út szélessége a kétirányú forgalom számára elég keskeny volt,így néhányan az út szélén kötöttek ki.Ilyenkor a közelben lévők igyekeztek segíteni.
A kerülőutat mintegy 30 km/h sebességgel sikerült kb 40-50 perc alatt megtenni. Mire Gesztelybe értünk a körforgón túl álltak az autók és kamionok.Később a rádió is bemondta,hogy 8,5 km! hosszú kocsisor várta a helyszinelés végét. Hazafelé lemértem, tényleg olyan hosszú.
Miskolcon az autópályán még belefutottam egy kis hóesésbe, aztán ahogy közeledtem Debrecen felé úgy kezdett a nap kisütni és a hó eltűnni az aszfaltról, van ahol már száraz volt. És ha belegondolunk,hogy alig 100 km-re valaki a havas út miatt halt meg....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése