2010. február 21., vasárnap

Összefoglaló a kocsonyafesztiválról.

Miközben a bejegyzést írom még tart a kocsonyafesztivál, de amit szerettem volna megnézni azt mind láttam.
Az időjárás kegyes volt hozzánk nem volt hideg, de az eső pénteken és szombaton is esett.Vasárnapra a nap kisütött és meleg is volt.
A pénteki Zagar koncert nagyon jó volt, ugyan ez mondható el a szombati Péterfi Bori koncertről is.Sajnos a koncert alatt annyira átáztam, hogy az R-Go-t már nem vállaltam be. Péterfi B. egyébként azt kívánta, hogy a tavasz először Miskolcon kezdődjön ezen az éven, ez úgy tűnik be is jött, mivel tegnap a koncert után havas esőben mentem haza, ma pedig napsütéses idő van, 7-10 C-vel.
Na de nézzük mit is láthattunk a Fesztiválon( a minden évben bemutatott dolgokra most nem térnék ki):
Mindenképpen meg kell említenem, hogy a rendezvényem a nap bármely szakában rengetegen voltak. Sajnos a nagy tömegtől nem mindig tudtam fényképezni és a programokat is kissé zavarta a folyton áramló tömeg. A fesztivál kinőtte a város kereteit, így a szervezőknek szerintem jövőre minden programot színpadra kell vinni mert a közvetlen interaktív előadás ennyi látogatónál már nem megoldható.
GitárROCK
A Szinva teraszon az idén 11 db 2 m magas műanyag gitárral telt meg a tér. Innen indul az egész országot bejáró útjára a gitáROCK szabadtéri művészeti produkció.A gitárok az év végén visszatérnek Miskolcra és 2011-ben a ROCK -miskolci rock múzeumban lesznek láthatóak.A gitárokra egyébként szavazni is lehet a www.gitarock.eu oldalon.



Mirelit jégpiramis a Szinva teraszon.
Ez egy 5 m2 területű, 3,5 m magas piramis amelynek a belsejében ajándékok vannak elrejtve (sajna nem nagyon akart olvadni, én nem láttam benne semmit,csak néhány színes nylont)
A Mirsa egyébként a Miskolc, Albertirsa településnevekből jött létre.


Katalán egyensúlyozó szobrok.
A Guixot de 8 nevű társulat 1991 óta készíti és járja a világot az ócskaságokból (csövek,bicikli alkatrészek,vázak,stb) készített kreatív fejtörős játékaival. Már több mint 600 városban állítottak ki.


Állítólag ezt szeretik a legjobban: Orrturka fiú , ha a végtagokat ügyesen mozgatjuk a fiúnak sikerül beletúrnia az orrába.


Vaga Banda gólyalábasok.
Ez is nagyon érdekes volt,picikét zavaró volt,hogy az előadás közben a sodródó tömeg miatt nehezen lehetett élvezni. Örök emlék marad, hogy én is szerepeltem egy rövid ideig benne.



"Nyilvános akasztás avagy Sobri Jóska szinrelép"-Buzás Mihály és a Kajárpéci Vizirevű.
Ehhez annyit tennék hozzá, hogy egy egyetemi évfolyamtársam szerepel/t a társulatban, így ezt mindenképp meg szerettem volna nézni, így vasárnap csak ezért mentem Miskolcra. Az ismerősöm nem volt a színészek között, de az előadás nagyon jó volt, inkább felnőtteknek szól ,de a gyerekek is élvezik, mivel bevonja őket a mesélő a történetbe. mindenkinek ajánlom.

A szemfülesek összefuthattak II. Rákóczi Ferenccel is:

5 megjegyzés:

  1. Hát ez jó lehetett, csak a kocsonyákról nem írtál! Miféle kocsonyák voltak? :-)

    VálaszTörlés
  2. Igen jó buli lehetett, Borikáért meg irigyellek, tavaly láttuk a Pannónia Fesztiválon. Iszonyatosan jó hangulatot tud csinálni. Mi is az ilyen zenéket szeretjük. :-))

    VálaszTörlés
  3. A kocsonyáról tényleg nem irtam,én nem szeretem.Akiket kérdeztem megosztott véleménnyel voltak a halas (700 Ft) állitólag rossz volt, a sima(490 Ft)és a fűstölt húsos(500 Ft)jó volt.Volt egyébként kocsonyakiállitás is ,de annyian voltak,hogy azt a sort én nem álltam ki.Állitólag több mint 200.000 látogató volt.
    P.Bori tényleg jó hangulatot csinált,kissé féltettem ,mivel csak miniszoknyában nyomta az 1-2 C-ben (azért a hőlégfúvó ment neki).

    VálaszTörlés
  4. Gondolom, beleheltétek a helyszínt hamar.

    VálaszTörlés
  5. Ha-ha-ha.A hőlégfúvó valódi volt 2-3 db volt a színpadon, de a hideg miatt a hangszerek igy is folyamatosan elhangolódtak (ezt Bori jelentette be, nem én értek ennyire hozzá!).Az eső a közönséget tényleg nem zavarta, csak a végén volt mindenki "nyakig ázott".

    VálaszTörlés