2009. augusztus 8., szombat

kajszimetszés

A mai nap hozzákezdtem a kajszi metszésének.A ma a kiszáradt és letört ágakat fűrészeltem le,sajnos rengeteg van belőlük(szinte minden fán akadt tennivaló).
Tavasz óta 3 fa száradt ki teljesen és még 3-ra ez a sors vár.
A letört ágak is komoly munkát adtak (képeket nem közlök).Először motorosfürésszel próbálkoztam/stihl MS 170/ szerintem gyertyát kell cserélni,mert folyton megállt.Majd a jó...,megbizható....,a mindig üzemkész... ,a hidegben melegben egyaránt hű társunk..., a mindig biztos keretes fűrész(na erről teszek képet) következett. Érdekes ,hogy a kézi fűrésszel is ugyanolyan hamar vágok el egy ágat mint a motorossal.
A különbség az én kifáradásom.
Igy inkább holnap új gyertyával és új lánccal fejezem be a munkát.

3 megjegyzés:

  1. Na igen. Mi a titka annak, hogy a barack nem kap gutaütést? mert nekem egy zalai gyümölcsösgazda azt mondta, hogy meg se kíséreljük a fát vagdalni, mert rögtön kiszárad. Az egyik fát (ötéves, mirabolánra oltott Gönci magyar volt) muszájból meg kellett vágni, ki is döglött. Van a másik, az kb. 90 éves, (nevenincs fajtájú, saját gyökerű) a vihar nagy ágakat letört róla, mégsincs semmi baja, jól termett. Mészkénlével permeteztem őket tavasszal, lemosóként. Idén akarok megint kajszit ültetni, de nem akarom, hogy tönkremenjen. Te nagyban csinálod, mik a tapasztalataid? Hogy kell kezelni, hogy ne menjen tönkre?

    VálaszTörlés
  2. Sajnos nekem is sok kiszáradt.Nincs titok ,szerintem a fákat csak 10-15 évig lehet a termesztésben tartani.Sajnos.Én azt figyeltem meg,hogy aki a talajt műveli-a fák alatt és az utat is-annak nem pusztul annyi ki(talajtömörödöttség??).Most olvastam a Kertészet és Szőlészetben,van ahol minden éven mélylazitanak.Sajna az enyém füvesitett.Mindenesetre mi augusztusban metszünk és az ollót hipoval fertötlenitjük.
    Az én fáim is mirabolán alanyon vannak,lehet,hogy vadkajszi alannyal kéne próbálkozni? A permetezés ugye nem merül ki a tavaszi lemosózásban??virágzásban is kell 2-4X fújni az időjárás fűggvényében ,aztán 10-14 naponta!

    VálaszTörlés
  3. Akkor itt a gáz. A permetezés... Mivel kell? Elég a mészkénlé, vagy szükséges valami spéci vegyszer? A 90 éves fa az hogyan bírhatja? A 2. telekszomszédunknál is ilyen 60 év körüli kajszik vannak. Szerinted érdemes magról, saját gyökerű fát nevelni, hátha az életképesebb, úgy, mint az öreg kajszik? Már mindenféle barackfajta magot összeszedtem, későit, korait, rózsabarackot, meg akarom próbálni.
    A mélylazításban lehet valami, mert az a kertem, amin az öreg kajszifa áll, ki van adva árendába, és az alja szabályszerű szántóföldi, tehát nem kerti művelést kap. Amik fák kivesztek, mind gyepben álltak.

    VálaszTörlés