2009. augusztus 7., péntek

Délután meglátogattam a méheket.A kereteken lévő lépeket szépen kijavították (mivel a pergetés kissé megviseli őket).Mindkét családnál 2-3 fias keretet találtam/tényleg jó lenne végre rendszeresiteni egy füzetet amibe beleírnám,hogy mit láttam/ és ami a lényeg egy kis hordás is van(vagyis méz). De úgy gondolom besegítek nekik és megkezdem a téli beetetést, aminek az a lényege,hogy szept.közepére a kaptárban legyen annyi méz amennyivel kitelelnek.Mivel a pergetéskor az összes mézet elvettem tőlük így azt most pótolnom kell-cukorral.
Ez most már szinte rutinosan megy mivel az akác után is etettem.Tehát a keretek felé felteszem a tálcát amiben a cukor+víz van és a méhek feljönnek táplálkozni.Csak még annyit kell csinálni,hogy a keret takarót meg kell fordítani,hogy a tálca aláférjen.



Tavaly készítettem keretes etetőt ,amely úgy nézet ki mint egy keret,de nekem nem vált be mert a cukros víz kicsorgott belőle és a kaptár alja csupa cukros víz volt.A méhek pedig felfele táplálkoznak,így nem nagyon nyalták fel. Ez a tálca jól bevált, megfigyeltem elég ha csak annyi vizet teszek a cukorhoz amennyi azt kissé folyósítja,nem baj ha "megköt" a méhek majd szétrágják.Igy nincs pocséklás.
(a képek akác utáni etetéskor készültek)

4 megjegyzés:

  1. Szia!
    Mennyi mézet pergettél ki, és hány családtól? Tiszta virág, vagy vegyes méz lett?
    Különben valahol olvastam, hogy a kockacukrot is megrágják, ha nincs más.

    VálaszTörlés
  2. Szia.
    Repce:12kg,akác:21kg,napraforgó:30kg a 2 családtól.Tavasszal még kevesen voltak azért olyan kevés a repce és az akác.Tul.képpen még most is csak 10 kereten vannak a 16 keretes kaptárban,tehát még most is gyenge családról beszélhetünk.
    Ezek a mennyiségek fajtamézek,vegyes akkor lenne,ha pl.a repcét és az akácot csak akác után pergettem volna ki,igy lett volna 12+21=33 kg vegyes mézem.Elméletben,mert valóságban akkor hova hordott volna?A sejtekben a repceméz volt nem lett volna hely az akácnak.
    Én is hallottam,hogy van aki télére a család felé kockacukrot halmoz és tavaszra megeszik a méhek(télen nem szabad folyékonyat etetni-betegség miatt).

    VálaszTörlés
  3. Napraforgómézből szeretnék venni egy üveggel, megoldható(Miskolcon)?

    VálaszTörlés
  4. Igen,irj a mazzoniapple@freemail.hu-ra add meg a telefonszámod és felveszem veled a kapcsolatot.

    VálaszTörlés