2010. augusztus 8., vasárnap

Napraforgópergetés.

Kissé kitoltam az időpontott, de sajna csak most értem rá,igy legalább biztos,hogy érett lesz a méz-:))
A pergetésben az a jó,hogy nem kell korán kezdeni, meg kell várni amig a méhek elmennek gyüjteni,hogy kevesebb legyen otthon.Az viszont rossz, hogy amig tart a pergetés nem állhatsz meg, mivel egyedűl csináltam rám duplán vonatkozik, hogy nem állhatok meg, mert a keretekkel óhatatlanul mindig érkezik 1-2 méh s a pergetés végére annyira meglepnek,hogy az utolsó kereteket már nemritkán a kocsiban kell fedelezni. Persze erre is megvan a megoldás egy party-sátor szerűséget kell készítenem és abban fedelezni és pergetni.Illetve egy rajládát vagy hordozó ládát kell csinálni s abban kell a kereteket szállitani.Továbbá szükséges még egy fém kerettartó állvány elkészítése is.
A pergetés a "klasszikus" felállás alapján már rutinosan ment.Annyi változtatás volt,hogy a kaptárból a kereteket kiszedtem és mivel állványom nincs igy a kaptáraknak támasztottam őket, igy várták a fedelezést.Miért? Rájöttem ,hogy igy ha a méheket a kaptárba belerázom akkor a legutolsó keretnél lesz csak a család a kaptárban, mig a régi módszerrel a létszám állandó volt, s a berázásnál az egész család felszállt, mig most ugye kevesebb méh,kevesebb felszálló...
Voltak ilyen keretek is:

Sajnos a tavasszal megfigyelt költésmeszesedés előjőtt, ez annak tudható be,hogy a kaptár nagyon a talajhoz közel van s a magas fű is emeli a páratartalmat? Kitakarítottam.

A pergetés végén a mézbe esett méheket a fedelező villával  óvatosan kiszedtem s akaptárak tetejére helyeztem.A társaik rövid időn belül megtisztitják őket.

A fedelezést is a kaptárak előtt hagytam, igy a benne lévő méz szűrésével sem nekem kell vesződnöm( kb.0,2 kg), hanem a méhek visszahordják a kaptárba.Néhány nap múlva a tiszta viaszt begyűjtöm.

A pergetés egyébként 5 óra hosszat tartott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése