2010. augusztus 15., vasárnap

Atka elleni védekezés.

Hű olvasóim emlékeznek rá,hogy tavaly az atkák kipusztitották a bimbózó méhészetemet( mind a 2 csaladot)! Most megpróbálok okosabb lenni és időben elkezdem a védekezést. Sajna az akác utáni védekezést elmulasztottam igy a napraforgó utáni kezelésnél nagyon "ott kell lennem".
Nézzük mi is szükséges ehhez:
A kezeléshez a Tak-tic nevű ektoparazita irtószert kell összekeverni étolajjal.Ez egy féllegális dolog, mivel a szer a háziállatokhoz (szarvasmarha,ló,kutya)való.A Tak-tic +olaj elegyet 3 cm széles  rajzlapcsikra viszem fel,majd a felesleget újságpapirral leitatom.Igy néz ki ha készen van:


A lehulló atkákat a védekezés eredményessége érdekében meg kell majd számolni, erre a célra egy fehér szinű lapot kell a kaptár aljára tenni,hogy az atka arra hulljon.Erre a célra kitűnő a régi plakát/poszter:




A rajzlapcsikokat a család közepébe kell helyezni,hogy az elpárolgó szer mindenhová eljuthasson:
A rajzlapot előzőleg lyukasztóval kilyukasztottam s igy egy fűszál segitségével a két keret közzé lehet tenni. Van aki rajzszöggel rögziti.
Ha már megbontottam a kaptárt akkor átnéztem a méheket is s sajnos az egyik családnál költésmeszesedést találtam.Már a múlt héten kitakarítottam ezt a kaptárt (tavasszal ennyi is elégvolt, a meszesedés eltünt), de sajnos most megint ugyanannyi a meszes hulla....Itt most komolyabb beavatkozásokra lesz szükség.


Megkezdtem a serkentő etetést s most olvastam utána,hogy a cukorszirupot a tak-tictól a lehető legmeszebb tegyük, nos én elég közelre tettem, ezt majd sürgösen ki kell javítanom.


A papircsikos kezelés egyébként 2x1 hétig tart majd ezt egy ködöléssel kell lezárni, mintegy kontollként.Ha a ködölés hatására nem hullik le több atka akkor a védekezés eredményes volt.

2 megjegyzés:

  1. Tetszik a blog, jó munka. Költés meszes család további kezeléséről szóló infókat türelmesen várom.
    Üdv: Sz.I.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm.A meszesedés ellen rendszeres takarítással,20%-os ecetes permetezéssel,és BEE VITAL HIVE CLEAN -os beöntözéssel együttesen védekeztem.

    VálaszTörlés