2010. augusztus 10., kedd

Jászberényi Méhésztalálkozó II.

Szeretném bemutatni milyen jó dolgokat sikerült beszereznem Jászberényben.
Tulajdonképpen minden dolognak egyformán örültem igy nem állitok fel rangsort,hanem a megvásárlás időrendisége alapján mutatom be a termékeket.
Mint irtam egészen véletlenűl tudtam meg a pontos dátumot ( a Szomolyai kaptárkészítő mondta előző nap),s már számítottam rá mivel a vásárban szerettem volna megvenni a mézesüvegeket. Gyors telefon s az üvegek lefoglalva, van ok az indulásra, ha esetleg viszakoznék. Sajna nem olyan üvegek lettek-én kerek 1 kg-ost szerettem volna ez pedig 8szögletű 1 kg-os. 1/2 kg-os nem volt, igy maci alakút vettem, na ebbe 0.38 kg fér.

Még ezen a standon megláttam a fonott kast, ez is tervben volt (dekorációs célra) igy ez is kipipálva.



Egésszen véletlenűl láttam meg a Sümegi Sukk méhészet standját, mivel töllük akartam a méhészfelsőt megrendelni, igy most kapóra jött, hogy ott voltak.Ez a felső azért nagyon jó mert teljesen zárt kellően eltart igy a méhek többé talán nem fognak torkon szúrni.

Az akác utánni bénázásom után jöttem rá, hogy szükségem van anyakifogó csipeszre,igy a következő termék az lett.Ha már a standnál álltam megvettem az anyanevelés néhány elengedhetetlen termékét: dugó-ezt viaszba kell mártani s a napos petét bele kell helyezni a petéző tű segítségével s a méhek anyát nevelnek belőle.A dugót egy keretre kell felfúrni,a kereten lehet több dugó is.Ha kikelt az anya az anyazárkába  kell helyezni 3-4 méhvel együtt s igy beadni a családnak.Néhány nap után a méhek elfogadják/ vagy nem.

Persze ne gondoljatok hatalmas összegekre, a 20db dugó összesen 450 Ft, a méhcsipesz 500 Ft, az anyazárka 50 Ft, a petéző tű 100 Ft.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése