2010. augusztus 1., vasárnap

Kajsziszüret

Az első szedésre ezen az éven július 10-én került sor ,az utolsó júl.29-én volt.Ma pedig a cefrének valót szedtem össze és ezzel hivatalosan befejeztem ez évben a kajsziszedést.
A virágzás után látszott, hogy elég kevés kötött -nem lesz rekordévünk.A sok eső miatt a szüret elötti hónapban az ültetvény kapott egy komoly gombás fertőzést amit alig lehetett megfogni- ősszig kiderül mennyi fa pusztul ki tőle-kissé féltem,hogy nehezen fog beérni a gyümölcs.A gomba miatti stresszelt fák a nagy melegben -szerencsére- lassan érlelték a barackot (eddig egész évben ennyi volt a szerencsénk).
Első komolyabb szedés után látszódott,hogy bizony nagyon kevés barack van...a tavalyi 5000 kg-hoz képest közel 1300 kg volt a termés.A kevesebb termést a magasabb ár kompenzálta ,de még igy sem értem el a tavalyi árbevételt.Már most látom,hogy az elkövetkező év sem lesz jobb, mivel a kipusztuló fák aránya magasabb mint a termőre forduló fák.Ez persze nem azért van mert nem pótolom,hanem mert 4-5 év kell a csemetének amíg megfelelő mennyiségű termést hoz.

2 megjegyzés:

  1. De legalább volt termés! Nekünk egy szem se lett. Alig van más gyümölcsből is. Sokan azt mondják, hogy a tavaszi hűvös napok miatt nem tudták a méhek a virágokat megtermékenyíteni, sokan állítják, hogy savas eső miatt nem lett termés, a harmadik verzió pedig az, hogy a határban repülőgéppel permetezték a gabonatáblákat valami ellen, a permetszert a szél behozta a faluba, és attól nem volt termés. Sőt olyat is hallottam, hogy a napraforgónak valami érésgyorsítót szoktak kipermetezni, amitől lerohad a paradicsom a környező kertekben. Igaz lehet ez?

    VálaszTörlés
  2. A napraforgót Reglone air-al szokták kezelni ami leszáritja a zóld növényi részeket igy könnyebb a betakarítás,ha a paradicsom levelei,szára is leszárad akkor lehet, hogy érte a szer.
    A gabonatáblákat szerintem gombaölőszerrel kezelhették igy az nem károsít.
    Szerintem a hűvös időtől van.
    Régebben az mondták,hogy "a sok atomtól van"

    VálaszTörlés