2010. június 6., vasárnap

Új kaptárak és készülő anyanevelő

Ez a hónap úgy tünik a méhészkedéssel fog eltelni, a kajszit és szőlőt már jó ideje nem láttam (az eső miatt járhatatlan volt, most pedig az árvíz miatti kerűlővel való hazajárás veszi el minden erőmet-igen annyira jó minden nap 19.00 körül hazaérni...).
Ha jól emlékszem áprilisban rendeltem 4 kaptárt(15 keretes alul virágporelszedővel), amely junius elejével lett volna kész, de nem lett! Igy a rendelés maradt és rendeltem még 3 db 15 keretest amit kb. 2 hét alatt teljesített is a mester.Egyébként Szomolyáról valók a kaptárak...igen ahol a kaptárkövek vannak.


Közben én is nekiálltam un. anyanevelő "kaptárt" készíteni,aminek a lényege az, hogy az erős családtól( vagyis ahol sok méh van) elveszek 3 keretet (fontos,hogy legyen rajta napos pete, mert ebből lesz az anya) és az anyanevelőben a méhek nevelnek maguknak anyát, megalakitva ezzel az új családot. Az anyanevelő egyébként egyidejüleg 2 anya nevelésére ad lehetőséget, az egyiket max. 4 kereten a másikat 3 kereten,köztük kivehető furnéllemez biztositja az átjárhattatlanságot( szép szó).Ha nincs anyanevelés akkor a furnérlemezt kihúzva 7 keretes kaptárként is funkcionálhat, például rajok befogásánál. Na ez az anyanevelő készitő projekt is leállt, mert a munkám mellett nem jutott időm a befejezésre.A képek még májusban készültek azóta már készen van és megindult az anyanevelés....




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése