2010. március 4., csütörtök

Pillecukor avagy édességkészítés önállóan

Már régóta vágytam valami édességre. Tegnap a Vacsoracsatában Ördög Nóri pillecukrot csinált a vendégeinek.

Bár Nóri sokat fejlődött az előző főzése óta (vagyis amikor a nagymama csinálta az ételt Nóri helyett), úgy gondolom ha neki sikerült akkor én is meg tudom csinálni.
Körülnéztem a weben és a kereső által ajánlott oldalak közül ez tetszett meg .Aztán persze kiderült,hogy kicsi ez az ország és Nóri is erről az oldalról szerezte az infókat.
Na de lássuk a művemet.

A hozzávalók (forrás a fent említett blog)
150 g cukor
50 ml víz
1 evőkanál kukoricaszirup (vagy helyette méz)
8 g zselatin + 3 evőkanál víz
csipet só
esetleg: ízesítő aroma és ételfesték
A hempergetéshez:
1 evőkanál kukoricakeményítő + 1 evőkanál porcukor
Nem tudom miért idegeskednek mások azon,hogy hogyan fog forralódni a cukor+méz nekem tökéletesen sikerült.
Mivel van itthon méz :-) , leemeltem a repcét, de ezt kissé lehet érezni (én speciel szeretem),így ha valakinél ez gondot okoz válasszon vegyesmézet vagy akácot.
A habosítás:

A habot megpróbáltam kiönteni,na ez nem megy a massza mindenhová ragad. A sütöpapirt én olivaolajjal kentem meg, annak semleges íze van.
Ennyi massza maradt a tálban, később amikor megszilárdul, gumiszerű lesz és könnyen kikaparható.

A hűtőben eltöltött 2-3 óra után a cucc így néz ki:

A méretre vágáshoz tényleg az olló a leghasznosabb segítőtárs, fontos, hogy az olló olajjal vagy a keményítő+cukor keverékkel kenjük be, így nem ragad a masszához.

Rájöttem,hogy a masszát is már a szeletelés előtt mártsuk a cukor+keményítő keverékbe így sokkal gyorsabb a szeletelés.

Ennyi lett az eredeti receptből (190 g vagy 19 dkg):

Mosogatás: a beszáradt cukorhab nekem forró vizzel szépen lejött, igy ez sem akadály.

4 megjegyzés:

  1. Kész vagyok! Megmutatom Janinak!

    VálaszTörlés
  2. Ez nem semmi! Azt hittem, ilyesmit csak a cukorkagyárban lehet csinálni. Azért látszik, hogy permetszert is kevertél már életedben: "dózis", "anyag"! :-) Hiszen tudod: a lét meghatározza a tudatot...

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm a dicsérő szavakat,de tényleg egyszerű volt megcsinálni,nem is értem,hogy mások(más oldalakon)miért stresszelnek tőle.

    Agi igazad van,
    ha az általam eddig bekevert növ.védőszer ára a zsebemben lehetne...

    VálaszTörlés