2009. december 12., szombat

Soha nem látott képek !

A mai nap a méhek körül telt. A délelőtt Miskolcon voltam méhészgyűlésen. Ez volt életem első méhészeti gyűlése. Egy dunántúli meghivott volt aki a konténeres méhészkedésről tartott előadást. Érdekes volt de nekem még nagyon távoli dolog.... Aztán megnéztünk egy filmet melynek a cime : a méhek csendje ( silent of the bee), ez is érdekes volt,mert nem is gondolnám,hogy van a világon olyan hely( Kina) ahol már a vegyszerezés hatására kiirtották a méheket és itt az emberek kézzel porozzák be a fáikat ( ez komoly!!)
Délután lehoztam a kaptárakat és mintát vettem belőle:

Nem kellett sokáig kutakodni,már a felső képen is látszik, de azért csináltam érdekesebb képet is:


Szóval ez a méhatka a Varroa destructor. Amint látszik szabad szemmel is észrevehető .

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése