2009. december 8., kedd

Elpusztultak a méhek !

Már mintegy 1 hónapja nem néztem meg a méheket,valahogy mindig halogattam. Ma végre sort kerítettem rá.
Az itatót megpillantva örültem,mert nem láttam egyetlen elhullott méhet sem benne, ezen kissé csodálkoztam is.
A kijáróra nézve bosszankodtam,még nem is volt hideg és máris pusztulnak a méhek? Mind a két röpdeszkán 3-3 hulla volt:

Aztán megbontottam a kaptárt és vártam a méheket, de semmi. Na gondoltam jó kis fürtös képet készíthetek. Már 2 keretet is kivettem még mindig semmi mocorgás a kaptár aljára néztem és kissé rosszul lettem ,mintha tavasz lenne annyi hulla volt a kaptárfenéken. Gyanúsan sok !

Meg ütögetem a kaptár oldalát ,hát semmi zúgás! Bontom tovább, nézem a kereteket,méz van,tehát éhen nem halhattak:



Egyetlen élő méhet sem találtam a kaptárban !
Bontom a hőszigetelt kaptárat, hátha a hideg miatt pusztultak volna el( bár még mínusz 1-2 C-nél hidegebb nem volt) megütögetem ezt is semmi zúgás. Amint felnyitom és kiveszek néhány keretet ez a kép fogad:

Itt is totális pusztulás!
Mérgezésre gyanakodnék, de a kijárónál és a környéken semmi gyanús nyomot nem találtam. A méheket megvizsgálva egyiknek kint van a szívókája a másiknak nincs így a mérgezés nem egyértelmű. Felhívtam a méhész ismerősömet ő szerinte atka. Ha ez így van akkor megfizettem a tanulópénzt amiért félvállról vettem az atkairtást.

A következő munkákat kell elvégeznem:
-méhegészségügyi felelőssel kell megnézetnem pontosan mi is történt valójában,
-takaritani és fertőtleniteni kell a kaptárakat,
- ki kell pergetni a mézet,mert a napraforgó beleköt.

5 megjegyzés:

  1. Szegénykék! Neked meg jó sok munka.

    VálaszTörlés
  2. Sajnálom. Remélem, azért tudósítasz a méhészkedésed további állomásairól.

    VálaszTörlés
  3. Szomorú dolog. Pedig a mézük nagyon finomra sikeredett.

    VálaszTörlés
  4. Ne aggódjatok nem adom fel, a kudarc nem tört meg tavasszal 4 családdal indulok.

    VálaszTörlés
  5. Ha kint van a szívókája, akkor az mérgezésre utal?

    VálaszTörlés