2009. december 13., vasárnap

Kipergettem a mézet.

Úgy gondoltam,mivel a méhek elpusztultak így már nincs szükségük a mézre.
Komolyra fordítva a napraforgó mézet nem jó a keretben hagyni,mert annyira beleköt, hogy még a méhek sem eszik ki, így amit lehet megmentek.
Igy néztek ki a keretek a pergetés előtt, vagyis van befedett méz és fedetlen amely már becukrosodott, gondolom ezzel leszek gondban.


Mindössze 17 keretet kell kipergetnem:


Minden méhész álma,hogy otthon nyugodt körülmények között pergessen, na ez adott. Sajnos.

Tényleg nehezen akart kijönni a méz amely már jó sűrű volt, a cukros rész pedig egyáltalán nem jött ki. Próbáltam nagyobb fordulaton pergetni,de nem jött, azt pedig nem akartam,hogy a lépek széttörjenek, így a tavaszi nemzedék fogja kitakarítani a sejteket.
Már ősszel számítottam rá ,hogy tudok megint lépesmézet csinálni, mivel az egyik építőkeretet újból megépítették

és mézzel meghordták a méhek.Persze nem csak építőketetből lehet lépest csinálni,hanem a "hagyományos" keretből is de akkor feláldozunk egy keretet-amiből nekem még nem sok van.
De mivel az építő keretben már adott a dolog,így miért ne használjam ki?
Igazság szerint nem is tudnám kipergetni,mert a keret felső részében nincs drót, így a pergető beindulásakor rögtön összetörne a lép!
A lépesméz project:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése