2010. október 20., szerda

Felkészülés a télre.


Mint valamirevaló lusta méhész, nem halogathattam tovább a méhek téliesítését. Körülnéztem az aktuális oldalakon s arra a döntésre jutottam, hogy 20 mm-es Nikecell lapból készitek nekik takarókat a kaptár belsejébe.
Mivel a méhek télen "unatkoznak" ezért előszeretettel rágják szét a lapokat, hogy ezt megelözzem nylon zsákba tettem a lapokat (szemeteszsák)

Ime a behelyezés, a Nikecell lapok a családot behatárolják (itt 6 kereten telelnek a családok, ez az a család amelynek  én neveltem az anyát akác után.Még most is 1/2 keret fiasitása van, tehát elkél a meleg.)
Felülröl kap még egy takarót,majd a rostaszövetes rács következik és igy jön rá a tető.






Élesebb szemű blogolvasóim észrevehetnek egy érdekes dolgot a keretek tetején. Vajon mi lehet az ?
Nos az a kemény cukorlepény,amely a méhek téli takarmányául szolgál.Az elkészítése roppant egyszerű, csak cukor kell hozzá és víz. Én egy másik receptet követtem, amely még kukoricakeményítőt és borkősavat is tesz bele, na ez igy nézett ki a feldarabolás után:


Állitólag nem szerencsés közvetlenül a keretekre rakni,kell 1 cm, a méheknek, hogy tudjanak a keretek között közlekedni ezért kell a kis fa a lepény alá.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése