2010. szeptember 15., szerda

Szőlőszüret

Ahogy az őszbe egyre jobban belemegyünk, úgy kezdődnek a szüretek. A Vilmos körtén már túl vagyunk, lassan az alma szedődik...
A szőlő szüret is a mai nappal megkezdődőtt a Cserszegi Fűszeressel. Ahogy most a tavalyi irásomat olvasom akkor 20,5 q volt a termés és nem voltam vele megelégedve ! Most többet vártam aztán....de inkább menjünk sorjában.
Kissé korai volt, de szivesen felkeltem időben, hogy 7- kor kezdhessük a szüretet. Most a változatosság kedvéért kis tartályba kellett szedni, de csak találgattunk milyen is lehet.Mivel a logisztika mindennapos az életemben igy gondoltam a tartály alja a raklap méretével egyezhet meg (1200x800 mm). A magasság pedig adott, mivel azt mondták 1 m3 a befogadóképessége.

A kamion amely hozni fogja az pedig 8-ra itt lesz. Ehhez képest 10.15-kor szedtük le a tartályokat. Addig zsákba szedtünk, szerencsére kitartott a zsák mennyisége.

Az idő most nem volt kegyes hozzánk a nap folyamán többször elkezdett esni.


A végeredménnyel nem vagyok elégedett, mert ha igaz,hogy egy tartályba 6-7 q szőlő fér akkor ebben az évben csak 18-21 q (3 tartály) a termés, ami az előző évinek (20,5 q)felel meg.Pedig most szép nagy fürtök voltak...
A minőség nagyban elmarad az előző évitől,- nem mértem de a chasselas édesebb volt-, így 14 foknál többre nem saccolnám. Az ár végre jó 85 Ft/ kg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése