2010. szeptember 16., csütörtök

Kaptár állvány

Néhány napja (na jó több mint 2 hete) készül a méhkaptárak tartórendszere.
Régóta gondolkodtam rajta, mert kissé unom a tégla pakolását a méhkaptárak(méhlakások) alá. Igy most csak a tartórendszert kiviszem beállítom egyenesen s már mehet is a kaptár pakolás.
Az alapanyagot egy vevőmtől kaptam ,azelőtt előtetőként szolgált.

A méretrevágás után jöhetett a hegesztés, amelyet előszőr én kiviteleztem de ez nem vált be így segítséget kértem. Ezuton is köszönöm L.J.


Úgy terveztem, hogy  kb.50 cm-re legyen a talajtól a kaptár alja, így olyan magas,hogy nem kell görnyedni ha a méhekkel kell foglalatoskodni.A kaptár alatti kaszálás is könnyebb lesz így. A láb és a "létra" alakú felső rész csavarkötéssel van összefogatva,hogy a későbbiekben a szállítás könnyebb legyen.Az állványt 2 kaptár biztonságos tárolására terveztem s maradt még 10 cm így ha a két állványt összeteszek akkor a többlet hely miatt a 2 keret találkozásával +1 kaptárt tudok tárolni( nem 4 hanem 5 kaptár) //ez érthető igy?a 10-10 cm tartja a plusz kaptárt //

A lábakat és a létrákat egyenként megszámoztam ,hogy a kifúrt lyukak mindig gyorsan összepárosíthatók legyenek.

Az augusztusi átszállítás után így nézett ki a telelő hely:


Az új állvánnyal ilyen lett:


4 megjegyzés:

  1. Biztos is, hogy jobb, mint a zsaluelemlábakon álló! Tavaly láttam egy helyen, hogy kibelezett gáztűzhelyekből rakták össze a kaptárakat, abban teleltek a méhek. Különben meg tisztára érdekes, hogy a méhészet gyakorlati oldaláról írsz.

    VálaszTörlés
  2. Nem tudom megérteni az olyan méhészeket...azért a méhek hoznak annyit, megérdemlik,hogy ne gáztűzhelyben teleljenek át!
    A blog statisztikáját nézve a méhészeti irományaimra kiváncsiak a legtöbben.
    A kertészeti vonalon most nincs igazán mit irni,szüret lenne(alma,körte,szőlő)de folyton esik az eső.

    VálaszTörlés
  3. Hát biztos is, hogy a méhészetre sokan kíváncsiak, de a gyümölcsfás posztjaid is jók. Egyszer majd írsz az almafák szakszerű telepítéséről és a szerinted legjobb fajtákról? Arra is kíváncsi lennék, mi a véleményed arróól, hogy a régi magyar tájfajtákat favorizálják újra sokan? Jobbak-e ezek, mint a modern fajták? Ellenállóbbak? Ha ősszel még egy posztra lenne alkalmad, nagyon örülnénk!

    VálaszTörlés
  4. A legjobb fajta az eléggé szubjektív....majd irok a régi és új fajtákról is.

    VálaszTörlés