2010. szeptember 11., szombat

20 éve az utakon.

A nyáron jutott eszembe és alig hiszem de igaz már 20 éve van jogosítványom.


Azokhoz tartozom akik az első lehetséges alkalommal nekifogtak s megszerezték a jogosítványt.Nem tudom hogyan de a kreszen és a vezetésen is elsőre mentem át. Boríték sem volt!!
Persze nem merészkedtem önállóan az utcára , mivel a családi gépkocsipark 1 db Trabantból állt s az kellett máskorra is( akkoriban más idők voltak).Szóval szülői felügyelettel nyomtam a gázt a lakás és szőlőhegy között. Erről jut eszembe ebben az időben a mai "sztárborászok" még a  Tokaji Borkombinát dolgozói voltak, ill. egyesekben még a borászat sem tudatosult!
Később kisebb kiruccanások lettek engedélyezve, a legemlékezetesebb a ballagó osztály termének feldiszítésére szolgáló virágmennyiség begyűjtése 4 fővel a környékbeli hegyek orgonabokrairól.Meredek emelkedő rossz ill. gyenge kézifék s este gyors hátsó lámpabura csere (szerencsére volt tartalék a garázsban)/ bizony a Trabanton nincs jobb és balos lámpabura/ 
1992-től Polski Fiat 1500 . Ez már igazi műszer volt a Trabant után. A Trabi is megmaradt s néhány év pihenő után rövid ideig még használtuk ,majd egy "jól" sikerült üzlettel eladtuk.
Szóval "nagypolyák" : 4 ajtó, fűtés= meleg,  4 tárcsafék, szervokormány ,stb. luxus a 90-es évek elején....
Ebbe a kocsiba már több 10.000 km-t tettem, tulajdonképpen ezen tanultam meg vezetni !
A polskit követte- 1998 őszén- az összegyüjtött pénzemből hitelre vett Opel Astra caravan 1,7 TD amely ismét mérföldkő volt a vezetési tanulmányaim során.Még ma is jól emlékszem az Opelért havi 45.000 Ft-t kellett fizetni (1998) igy családilag következő év februárjában kifizettük s ezzel teljesen lenulláztuk magunkat.Az Opel még ma is megvan pedig 1992 gyártású. Az opelt még jobb volt vezetni ezt gondolom nem kell leirnom. Ebben az időben divatos szakmám volt, vállalkozó voltam ,igy a bussines miatt a km.-ek számolatlanul kerültek az autóba.Ja a Polski maradt családi autó (2009-ben flexelte szét a fater), én az asztrát hajtottam.Ez volt az első önálló autóm! Vagyis a fenntartásáról nekem kellett gondoskodnom (mivel még ma is megy ez sikerült).
Ahogy az egyetemet elvégeztem sikeresen elhelyezkedtem falun!!Agráregyetemmel hol máshol??Itt már járt a szolgálati autó, hogy hordjam a traktorosokat....Ezek is szép idők voltak, az első komolyabb baleset-ahol én vétlen voltam-,stb.Ebben az időszakomban (2004.)veszem meg az első teljesen önálló gépkocsimat kp.-re!!VW Polo 1.0 (1998. modellév) na ez erősen megkimélt autó mivel még most is 64.000 km van benne!!
3,5 év után váltottam és a termelésből a kereskedelemhez tértem vissza.Itt megint szolg.autók( a szin és tipus ugyanaz csak a rendszám változik). Most csak annyi változot ,hogy kitárult a világ,  2007-től az egész megyét megismertem de gyakran előfordulok Hajdú,Heves és Szabolcs megyékben is.
Összegzésképpen :
 20 év
7 autó
640.000 km Magyarország közútjain
44.000 L üzemanyag (benzin és gázolaj vegyesen)
100.000 Ft kifizetett rendőri büntetés
és még folytathatnám....


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése