2009. július 28., kedd

Ma a Syngenta(www.syngenta.hu) szőlő technológiai bemutatón voltam Erdőbényén.
Először alapos "fejtágitás" és szerek beleverése a fejekbe folyt,még szerencse,hogy majd 1 órát késtem.Végre megtudtam,hogy hogyan kell eladni a ként(Thiovit jet),ha nincs atka ölő szerünk.Persze könnyű azt mondani a termelőnek,hogy használjon 10-12 kg/ha mennyiséget...Ha utánaszámolunk rögtön kiderül,ott van a szer költség mintha más gyártó atka ölő szerét használná.A másik dolog ami nem tetszett,hogy az előadó így mondta:"...rezet,kenet...",én nem tudom most már így kell helyesen mondani,hogy ...rezet,ként....???
A másik "újdonság",mármint a syngentánál a rézoxiklorid ,amit Neoram WG néven hoznak forgalomba.Ez szerintem azért van mert a rézhidroxidok ára annyira felemelkedett,hogy a kispénzű termelők a rézoxikloridok felé fordultak.Legalábbis én így látom.
Az előadás végeztével a Vivamus egyik tábláját néztük meg.
Az ültetvény felé haladva az út 2 oldalán bodza ültetvények sorakoztak mint ahogy Hegyalján egyre több helyen,nemsokára jönnek a történetek a bodza és a bor házasításáról.....
A szőlő ültetvény nagyon szép helyen van,egy körte fa alatt még szalonna sütő helyet is kialakítottak. A szőlő levélzete szép egészséges volt de látszott,hogy a rezes kezelés nem tet neki jót többen nap perzselésnek nézték de szerintem a réz megperzselte a bogyókat. A leveleken is látszik,hogy a permet lé megfolyt erre utal a levél karéjoknál lévő rézcsik(nem tudok rá jobb kifejezést).


Az ebédet a Magita Hotelben fogyasztottuk el,itt alaposan kitett magáért a S. sajnos nekem kissé zavaró volt,hogy már itt is "trendiesednek" a főfogást szögletes, a desszertet háromszög alakú tányérban szolgálták fel.Lehet,hogy csak engem bánt de mikor Sárospatakon és Pálházán is készítenek a megyében étkészletet akkor nem lenne célszerű ezeket preferálni?Elárulom nekünk mindkét gyártótól van szerviz( azt hiszem ezt így kell írni) .

2 megjegyzés: