2009. július 13., hétfő

Kajsziszüret

Nem emlékeztem még meg a kajsziszüretről,pedig már több mint 1 hete tart.
A területem 0,5 Ha,vagyis 5000 m2,az alábbi fajták találhatóak meg benne: MK 121, Magyar kajszi,Gönci magyar kajszi,Ceglédi óriás.
Ebben az évben nem sikerült a ritkítás (mint a képen is látszik),így a barackok elég aprók lettek,vagyis sok a 30-40 mm alatti.A termés mennyiség kb. 3X a tavalyinak(de ezt csak a szüret végén lehet biztonsággal állítani).Sajnos a fák nem nagyon birták a hatalmas mennyiséget és sok elég csúnyán letört (erről inkább nem teszek fel képet)
Ebben az évben erősítem a közvetlen értékesítést,vagyis sok helyen kiraktam(Sajószentpéter,Kazincbarcika,Putnok,Ózd),hogy 150 Ft/kg áron leszállítom.Ez elég jól bejött,csak jövőre hamarabb kell meghirdetni.Mindenesetre a piacépitést már megkezdtem és ez jó lesz az almapiac alapjának...
A konkurencia árai: Putnok Boldogköváraljáról 200
Putnok piac 180
Alacska Boldogköváraljáról 230
Ózd piac 200-250
Csodálkozik is először mindenki,hogy mennyire alacsony az ár,már-már gyanús,de hát én eladni akarok nem a fa alól felszedni a sok túlérett barackot.
A cefrét is 50 Ft/kg áron ajánlottam ki,mivel rengeteg van minek tegyem a pálinkába a pénzt?Meg tárolni sincs mibe a cefrét.

1 megjegyzés:

  1. Tudnál írni részletesen még a barackról egy bejegyzés erejéig? Már régóta próbálkozok a barackkal, több csemetét is elültettem, aztán mindig megütötte a guta meg hasonló bajai voltak. Különösen érdekel az oltás, az alanyok, a betegségei, növényvédelem és a metszés. Ősszel újra telepíteni akarok pár csemetét, meg magról nevelni, érdemes - e ilyesmivel foglalkozni? Köszi!

    VálaszTörlés