2012. január 28., szombat

Téglakályha építő tábor I. nap

Mintegy  1,5-2 éve fedeztem fel ezt a honlapot: www.kemence-kalyha.hu aztán szépen el is felejtettem.Most ismét valahogy rátévedtem s örömmel vettem észre, hogy januárban Vattán kályhaépítő tábor kezdődik. Nem jelentkeztem rögtön, hiszen dolgoznom is kell, de eldöntöttem, ha a táborkezdés elötti napon még jelentkezhetek akkor megyek.
Reggel 8-ra Vattán voltam, mintegy 4-en voltunk tanulók s még 3 fő akik már építettek kályhát( ha a tanulók nem tudnák/akarnák építeni a kályhát legyen aki befejezi.

Itt fog állni a kályha, a hátsó fal a kémény.

A munka megkezdése előtt átnézzük a tervrajzot, próbáljuk elképzelni milyen is lesz a kályha, hogyan fog állni.
Először értelemszerűen az alsó rész készül el, itt most fatároló lesz, a külső fal a kanizsai dísztéglából készül a belső szlovák téglából. A kötőanyag agyag-homok 1:1 arányú keveréke és egy kevés cement . A 2 téglasor közzé a habarcsba tégla ill. cserépdarabokat tettünk. Minden sort ill. a szélső téglákat egymáshoz vízszintben kell beállítani.

 
A mai nap eredménye, amint látható nem egy rohammunka. A helyes fugamagasság miatt 1x1 cm-es szögvasat használtunk, a kör átmérőjű szögvas nem jó ,mert az könnyen kifordul a téglák közzül.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése