2011. március 27., vasárnap

Sózás

Kissé érdekes a cím, de nem kell megijedni nem gasztronómiai az írásom, csupán csak a környéken így hívják a műtrágyázást.
Évek óta tervezem, hogy a szőlőt és a kajszit megműtrágyázom ,de mindig halogattam most eljött az ideje.
Nem csináltam tápanyagutánpótlási tervet, se levélanalizist csupán vettem 3q (300 kg) műtrágyát és kész.
Igazából őszi trágyázás lett volna (de nem volt kedvem kijutatni, majd a hóra...de ennek is a tavasz véget vetett) ezért 2 fajta trágyát vettem 2q (0-10-24 NPK) és 1q (15-15-15 NPK). A foszfor kissé, a kálium egyáltalán nem mozog a talajban , igy ezeket ősszel kell kijutatni, hogy az őszi csapadékkal és a hóval a gyökérzónába lejussanak.A nitrogén a gyors mozgása miatt kerülni kell. Úgy tervezem rövidesen komoly talajmunkákat fogok a területen végrehajtani, igy a trágyákat akkor alaposan a talajba keverem.

A kivitelezés roppant egyszerű volt, a zsákból a vödörbe 1:2 arányban a 2 féle műtrágya (hogy egyszerre fogyon) aztán műanyag cseréppel szórtam(én 9-es méretűvel, de mindenki olyan méretűvel csinálja ahogy neki jó). A kajszi fák 3 cseréppel kaptak a fa csúrgójában egyenletesen, a tavalyi ültetésű fák 1 cseréppel. A szőlőnél kissé gondba voltam-mennyit is szórjak-de olyan 5 folyóméterre 1 cseréppel tettem.

4 megjegyzés:

  1. Kérlek írj a levélanalízisről meg a tápanyagutánpótlási tervről!

    VálaszTörlés
  2. Ági!
    A levélanalizist műszeresen végzik,tehát te nem tudod otthon elvégezni.
    A tápanyagutánpótlási terv(szintén valamilyen vizsgálaton alapszik)röviden annyi, hogy megvizsgáltatod a talajod jelenlegi tápanyagtartalmát (makro-és mikroelemek, nyomelemek, pH,mész, stb.),hogy tudd mennyi tápanyagot tudnak a talajból felvenni a növények.Kiszámolod a növények igényét, és ezt pótolod a trágyázással.Fontos, hogy a pótlás több legyen mint a növények igénye, hogy a talajt is töltsd fel tápanyaggal.
    Mit vizsgálnak és mennyiért?
    http://www.kfk.hu/?r=2030110&c=196

    VálaszTörlés
  3. Arra vonatkozólag szeretnék még tanácsot kérni, hogy sziromhullás után mivel és milyen dózisban permetezzem a nektarinfát, hogy ne legyen levéltetűfészek és tafrinagyűjtőhely?
    Köszi!

    VálaszTörlés
  4. Ági,
    levéltetű ellen: Actara,Bi58,Dimilin,Fendona,Judo,Karate Zeon(2,5 WG),Mospilan,Venus így nagyhirtelen.
    Tafrina: fontos a rezes lemosás, utánna:
    Folicur Solo,Alfa Solo,Score (ezek felszivódó szerek virágzás előtt és alatt is kell használni)a tenyészidőszak vége felé:Merpan, Miltox special .
    Ezek a szerek kaphatók kis kiszerelésben (10 L vízhez)is.

    VálaszTörlés